Jak sprawdzić efekty pozycjonowania internetowego?

Cena na pozycjonowanie powinna być ustalana, w oparciu o efekty. Nie możemy uważać, że nasze pozycjonowanie stron powinno być tanie, bo tak cenimy swoje usługi. Klient musi widzieć przede wszystkim efekty naszych działań. Jeśli reklama jest także przez nas oferowana, to musi być ona rozliczana za efekty. Dzisiaj samo wyświetlanie reklam nie wystarczy, jeśli promocja stron ma być udana. Ważne jest to, aby było zainteresowanie reklamą.

Nie jest to takie łatwe, bo Internauci rzadko zwracają uwagę na reklamy na stronach internetowych. Wprost przeciwnie uważają je za denerwujące. Jeśli reklama, w żaden sposób nie wiąże się z tematem strony internetowej, to na pewno nie wzbudzi pożądanego zainteresowania. Właścicielom stron internetowych powinno zależeć na wartościowej reklamie. Dlatego jeśli prowadzimy stronę o danej tematyce, to szukajmy stron o podobnym zainteresowaniu. Nie ważna jest cena reklamy, ale jej efekt. Klienci są coraz bardziej świadomi, dlatego nie zgadzają się na reklamą, która nie przynosi żadnych widocznych efektów.