
Private blog network - w tym miejscu znajdziesz więcej informacji o pełnej ofercie.
Żeby odbiorca dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i pomocne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN – przydatne jako część rozbudowanej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są najczęściej używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie należy przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak zastosować PBN? Zalecamy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
PBNy świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, e-mail bądź telefon oraz nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Kolejny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, użyteczne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z medycyną, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO