Użyteczność, dostępność, poprawność kodu – to sprawdzi audyt SEO

Dowiedz się, kto oferuje audyt sklepu internetowego.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem przeróżnych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również analiza perspektyw dalszego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, strukturę nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się strony i wiele innych elementów. Nie licząc samego wskazania uchybień i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod względem treści na stronie, użyteczności, zgodności ze standardami W3C, jak również bezbłędności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby odnalazła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

Online jest sporo narzędzi i stron, przy użyciu których można natychmiast i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Długo by wymieniać. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeśli już odnotują pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo problemów (np. w kodzie) uchwycić można jedynie podczas analizy wykonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się na ogół od kilku dni do mniej więcej miesiąca. Czas na przekazanie dokumentu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go zrealizuje. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich najważniejszych problemów obecnych na stronie. Jeśli strona została postawiona na gotowym szablonie albo na platformie typu Magento czy Shoper, to problemów do naprawienia może być cała masa. Gdy witryna wolno się wczytuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to także są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co ujawni, jeśli będzie wykonany dobrze

Rzetelnie wykonany audyt SEO może obnażyć sporo błędów witryny, między innymi:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]